full screen background image

Eiland van de Sasak

Eiland: Lombok

Duur: 5 dagen

Dag 1 : Bali - West-Lombok
Ontbijt. Afhankelijk van de lokatie van ons hotel nemen we ofwel de fastboot over de Straat van Lombok vanuit Padang Bai ofwel nemen we de korte vlucht over de Straat van Lombok vanuit Ngurah Rai luchthaven. Lombok, helemaal anders dan Bali kent een meer primitieve cultuur en wordt gedomineerd door de tweede grootste vulkaanuit de archipel , de Rinjani. Lombok wordt ook wel de toegangspoort tot de oostelijke Sunda eilanden genoemd. Na aankomst beginnen we onmiddelijk met de verkenning van dit mooie eiland. De Westkust bestaat uit prachtige baaien die hier uitgewaaierd liggen, versierd met kleine vissersdorpjes en kokosplantages. In het regenwoud wat verderop maken we kennis met de apen van dit eiland en nemen we de lunch op het strand van Sengigi. Check –in en overnachting in het hotel.
|Breakfast |Lunch

Dag 2 : Zuid Lombok
Na het ontbijt bezoeken we de lokale markt van Kediri en nemen van hieruit het lokale transportmiddel, de ‘cidomo’ of paardetram. Zo rijden we naar het pottenbakkersdorp Banyumulek waar we rondwandelen in het dorp en naast het dagelijks leven ook de werkzaamheden in het aardewerk kunnen bekijken. Op een maagdelijk wit strand van Lombok Kuta nemen we een eenvoudige lunch. Iets verderop in het traditionele Sasak dorp Sade-Rambitan zien we de traditionel manier van leven van deze mensen. De mensen van Lombok, Sasak genaamd, volgen een mengeling van Hindu en Islam elementen en zijn volledig agrarisch ingesteld. Vrij diner in Sengigi. Overnachting.

Dag 3 : Trawangan
Na het ontbijt nemen we vanaf de kleine traditionele haven van Bangsal de ‘jukung’ of trimaran naar het piepkleien eilandje Trawangan. Samen met zijn twee zusjes Meno en Air zijn deze eilandjes de plaats bij uitstek voor enkele dagen relaxen. Gemotorizeerde voertuigen zijn hier verboden en het water is hier azuurblauw…

Dag 4 : Trawangan
Ontbijt en vrije dag om te genieten van het eilandje. Duiken, snorkelen, zwemmen, fietsen rond het eilandje, een tochtje met de cidomo of gewoon zonnebaden aan het zwembad, alles is mogelijk. De avond brengt een gezellige sfeer van kleine visrestaurantjes en strandbars. Overnachting.
|Breakfast

Dag 5 : Trawangan - Bali
Ontbijt. In de late voormiddag nemen we de fastboot terug naar Bali. Bij aankomst in Padang Bai worden we overgebracht naar Sanur. Check-in. Overnachting.